הפיתוח העסקי עוסק בתכנון האופקים החדשים בהם תעסוק החברה בשנים הבאות, תוך ניצול היכולות והמשאבים הקיימים, ניצול היתרונות היחסיים למול המתחרים, ניצול המומחיות המקצועית הקיימת וזאת במקביל לגישור על פערים עסקיים וארגוניים שיפרצו דרך ויפתחו אופציות של הזדמנויות עסקיות, יצירת שיתופי פעולה עסקיים, פיתוח פעילויות סינרגטיות חדשות, פיתוח מוצרים ושירותים חדשים, פיתוח שימושים חדשים למוצרי הפירמה, פיתוח ערוצי שיווק, מכירות והפצה ויצירת היכולת לפרוץ לשווקים חדשים, לפלחי שוק נוספים ולקהלים משלימים.