תכנון מפל ההוצאות הצפוי לנו עם פתיחת העסק מחדש

עלינו להבטיח לעצמנו כי איננו פותחים את העסק מחדש ומסתבכים ומתחפרים עמוק יותר. ידועה לנו רמת ההכנסות והרווחיות שביצע העסק לפני המשבר ועלינו להפנים את העובדה שמה שהיה הוא לא מה שיהיה. אורחות החיים והרגלי הצריכה של הציבור השתנו וגם על העסקים מוטלים נהלים ותקנות שמשנות את פני המסחר ואת פני העסק ואת עלויות התפעול שלו.

בכדי להבין לאיזו רמת פעילות עסקית אנחנו חייבים לכוון ובכדי להכין את העסק למשימתו החדשה, עלינו להעמיד מולנו נתונים עדכניים בסיסיים כמו:
1. היקף ותזרים הוצאות ידועות לאחר שבצענו פריסה, דחיה, הקפאה, הלוואות חדשות וכד’.
2. היקף עלויות התפעול החדשות כפונקציה של עלות ביצוע תקנות הבריאות, כוח אדם ועוד.

מה כן ידוע לנו היום? בידנו נתונים (נכונים להיום) של היקפי ההוצאות החדשות שהתווספו (עד לרגע זה) להוצאות החודשיות הקבועות ויש להכין מיידית תזרים הוצאות מעודכן כמו:
1. הלוואות חדשות, עלויות המימון שלהן ומועדי התשלום שלהן.
2. דחינו או פרסנו תשלומי שכר דירה – מה הסכום ומתי התשלום.
3. דחינו או פרסנו תשלומים לספקים – מה הסכום ומתי התשלום.
4. הקפאנו תשלומי תקשורת, פרסום, הנה”ח ועוד – כמה ומתי התשלום.
5. נדחו תשלומי ארנונה, מים, חשמל, שילוט ועוד – מתי עלינו לשלם אותם.
6. נדחו תשלומי מס, בטוח לאומי, מ.ע.מ ועוד – מה הסכום ומתי התשלום.

זאת ועוד, הרשויות ואנחנו בעקבותיהם מתהלכים בערפל ותקנות מתקנות שונות עלולות להשתנות מידי יום/שבוע/תקופה בהתאם להתנהגות המגיפה וכל שינוי (לטובה או לרעה) משנה את התנהלותנו העסקית.

לסיכום
בנוסף לעובדה כי עלינו להדביק פער של חודש פדיון שלם, עלינו לתכנן היטב ולהבטיח כי רמת הביצועים העסקיים תאפשר לעמוד בתזרים ההוצאות. נידרש לבצע התאמות ושינויים עסקיים ומסחריים מתחייבים.

באשר להיקף עלויות התפעול החדשות שאותן ייאלץ העסק לשאת על כתפיו – נדון בנפרד.

סגירת תפריט
Call Now Button דילוג לתוכן