קמעונאות ומוצרי צריכה

מכירת מוצרים או שירותים מקצועיים לצרכן הסופי למטרותיו שלו, זו מכירה קמעונאית.

בעשור האחרון אנו עדים לצרכנות אחרת ולהרגלי קניה מסוג חדש שפתחו עידן חדש של קמעונאות המתאפיינת בדינמיקה גבוהה, בפתיחות גלובלית ובתחרות הולכת וגוברת.

העתיד צופה את המשך השינויים ומכלול הפרמטרים לפיהם יבחר הצרכן את נקודת המכירה בה יבצע את קניותיו וכלפיה יגלה את נאמנותו. החלטה זו של הצרכן מותנית בחדשנות ובקבלת ערכים נוספים המספקים אצלו את יצר הרכישה.

במציאות צרכנית חדשה זו, הופכים המודלים הקמעונאים הוותיקים למיושנים ולכאלה המחייבים שינוי וחדשנות.

האסטרטגיה הקמעונאית  תקבע את אופי המפגש בין בית העסק לבין הלקוח, תפקידה לחבר את התמהיל הנכון של הפרמטרים שיובילו את הלקוח לבחור בנו כנקודת המכירה ולהעניק לו ההרגשה כי החלטתו לבצע את הקניה אצלנו, הייתה הבחירה הנכונה.

התכנון האסטרטגי  יקיף מערך שלם של ההחלטות אודות סוג העסק, תחום עיסוקו, מיקום בית העסק, גודלו הפיסי, שוק המטרה, פלחי שוק היעד, דיוקן הלקוח ומאפייניו, משפחת המוצרים אותם יציע ללקוחותיו, מבחר המוצרים והיקף המגוון, מקורות הרכש, מהות המפגש בין הלקוח לבין בית העסק, המיצוב העסקי, מרכיבי הבידול, מאפייני העיצוב ומרכיבי האווירה, אפיון הצוות ורמת מקצועיותו, אופן ואופי התצוגות, עימוד ופיזור המוצרים במרחב הקמעונאי על פני מסלול הקניה, אופי ומבנה מתקני המכירה ועמדות השירות.

הקמעונאות שנתה את פניה

היא מושפעת משינויים חברתיים, תרבותיים ומגדריים, שינוי בתוחלת החיים, שינוי טעמים, טרנדים ומגמות צריכה, מהעולם הדיגיטלי והרשתות החברתיות, ולפיכך חייב היום הקמעונאי להתאים את עצמו ושירותיו לצרכי לקוחותיו וציפיותיהם ממנו.

האסטרטגיה הקמעונאית של היום

 חייבת לכלול תכנית ברורה ומגובשת של מגוון יכולות תחרותיים המושתתים על בידול, תועלות  וערכים מוספים להם מצפה היום הלקוח ואין אותם למתחרים.

אל לו לקמעונאי לנוח על זרי דפנה

החדשנות של היום איננה החדשנות של המחר.

עלינו להיות ערניים גם לצרכים המתחדשים של הלקוחות למול היכולות התחרותיים העדכניים של המתחרים. עלינו להקפיד להיות תמיד צעד אחד קדימה.

יצרן מוצרי הצריכה

ניצב בעידן זה בפני תמורות ושינויים בטעם הלקוחות, בהרגלי הצריכה שלהם ובהרגלי הקניה שלהם. על היצרן לדאוג כי מוצריו יפגשו את הלקוח ומוצריו יהיו זמינים ללקוח בעת החלטת הקניה ובעת ביצוע מעשי של הקניה.

החלטות היצרן

עליהם החליט אתמול, לא בהכרח יתאימו גם מחר. עליו לבצע בחינה שוטפת ורציפה של נוכחות מוצריו במקום הנכון בו יפגשו את קהל היעד שלו ואת העדפות נקודת המכירה של קהל יעד זה.

נקודת המכירה

אמורה להיות תואמת במיצובה למיצוב אותו בנה למוצריו, עליה להיות ערוכה הן ביכולת התפעולית להציג את המוצר ללקוח, הן ברמת המשאבים המשרתים את נוכחות המוצר והן ברמת הידע השיווקי העדכני לגרום למפגש המוצלח בין הלקוח למוצר.

מעוניינים בייעוץ והכוונה קמעונאית עדכנית?
טופ סחר מעמידה לרשותכם את מיטב המומחיות הנדרשת.
הזמינו אותנו ונחשוב ביחד אחרת.
היו בטוחים שבחרתם נכון.

סגירת תפריט
Call Now Button דילוג לתוכן